După patru ani de dezvoltare, primul prototip al Triumph Trident 660 a fost dezvăluit la London Design Museum[1] pe 25 august 2020. Pentru a-și ascunde forma, a fost vopsit în alb, cu excepția motorului. Un alt prototip de pre-producție aproape final, mai puțin deghizat și complet funcțional, a fost prezentat presei de specialitate câteva săptămâni mai târziu.
Pe 30 octombrie 2020, motocicleta în forma sa finală a fost prezentată în cadrul unei conferințe de presă destinată jurnaliștilor din industrie.
Trident este o motocicletă cu cilindree medie care se încadrează într-un segment de piață care include deja Yamaha MT-07, Kawasaki Z 650, Honda CB 650R și Suzuki SV650. Spre deosebire de Street Triple S, Trident are un cadru perimetral complet nou din oțel.
Motorul a fost dezvoltat din motorul Street Triple S de 660 cmc. cm, dar cu adăugarea a șaizeci și șapte de componente noi[5] și are următoarele diferențe: nou tratament al carterului, alezajul cilindrului redus și cursa pistonului crescută, arbore cotit nou, segmente de piston, arbori cu came, selector de viteze, sistem de admisie nou cu cutie de aer nouă, supape de accelerație și un sistem special de evacuare.
Motocicleta este echipată cu un motor cu trei cilindri în linie de 660 cmc, răcit cu lichid, care produce o putere maximă de 81 CP. si un cuplu de 64 Nm. Distribuirea supapelor este un arbore cu came deasupra capului dublu (DOHC) cu 12 supape, 4 pe cilindru, controlate de o transmisie cu tracțiune față cu șase trepte.
Cele două frâne cu disc plutitoare din față au un diametru de 310 mm și sunt acționate de etriere cu dublu piston. În spate există o frână cu disc de 255 mm cu etrier cu un singur piston. Anvelopele din față sunt 120/70 ZR 17, iar anvelopele din spate sunt 180/55 ZR 17.